TCG... but this time with other backgrounds...

Deacan

Commodore
Urgent! Urgent!

He did it again... yes, my dear friend Jacob Hudson (and sick men on keyboard) did a little homework.

So: what do you think? He start to create his own version of a Privateer - the Awakening - tradingcardgame...

But he needs help!

He is looking for good drawing or modells from the P II game, locations and stuff.

Thanks!

Deacan

PS: his english is even more bad than my try... :rolleyes:
 

Attachments

  • deacan_tron.jpg
    deacan_tron.jpg
    112 KB · Views: 610
  • venice_drake.jpg
    venice_drake.jpg
    107.8 KB · Views: 624
Looks interesting...I'll try it out when it gets released.

BTW: this should probably be in in the fan projects forum
 
Quite impressive graphic work here...I'm super impressed. Would be interested in seeing the complete rules and so forth
 
I agree with Chris -- great work, Jacob! :D

Wish I could draw like that. The whole package looks very professional!

Cheers,


BrynS
 
QuailPilot said:
Looks great! Just a question...

When do you think you will have a rule book out?

From my talks to Hudson (we meet last sunday) I can say that the rules will be a bit like the old TNG TCG...

The main mission is to collect money - all cards with a person on it (Ser Tron, Sera Drake etc.) will have a reward, so if you kill or capture a person you take the cash.

There will be also some missions cards, normal and special ship cards, interrupts and so on.

Deacan
 
How much of it is from your story compared to stuff just from the Privateer 2 game?
 
ChrisReid said:
How much of it is from your story compared to stuff just from the Privateer 2 game?

Hard to say. Since Hudson owns one of first printed book from me (and he is simply more than a fan - his nic here is a character from the book), I think it will be some sort of mix - you can simply use the charactercards from the novel or not - since the major persons from the game, like Arris, Hassan etc. also take part.
Plus: there will be a huge amount of normal personalcards, like: Veteran Privateer, or Elite-Fighter or Kiowanpilot etc.

The best way (imo) is: a blanc card - so anyone can create his or her own privateer by using a real picture...

Deacan
 
Can that do here someone translating? Thanks
:D :D :D (Powered and Sponsored by Google.de) :D :D :D

Hi Leute,

also ich habe leider nicht so viel Zeit, das ich solch Genialen Bilder wie zum Beispiel das von Venice oder die von den Planeten mit meinem Zeichenbret zuhause in so kurzer Zeit zaubern kann.

Daher habe ich mal in meine Zauberkiste gegriffen und google.de nach bestimmten bildern und Gallerien zum passenden Thema durchsucht.

Wie Ihr seht, habe ich was gefunden das passt. Die original Künstler mögen mir vergeben, ich versuche auch mit den Künstlern zwecks erlaubnis wenn es geht in Verbindung zu treten, aber ich denke da ich damit kein Geld verdienen will und ich nach meiner Meinung her die Künstler ehre, denke ich das diese mit meiner evtl. Entfremdung ihnen nicht schade.

Trotz dem suche ich noch gute 3D/2D Grafiker/Modeler extra für das Kartenspiel um jedem bild ein passenes Aussehen zu geben und natürlich um auch gut Schlafen zu können. ;)

Ich werde versuchen, regelmäßig neue Karten online zu stellen, und auch ein Regelwerk zu schreiben, damit ihr, wenn ihr wollt dies Testen und mir eure resymés mitteilen zum verbessern und ergänzen des Regelwerks und der Karten.

Wer selbst Kartenspiele wie Magic: The Gathering, StarTrek- CCG / StarWars - CCG from Desipher.com und so weiter gespielt hat, wird bestimmt mit Privateer - The Awakening free TCG seine Freude haben.

Gruß

Hudson
 
@ChrisReid:

wenn nichts dazwischen kommt, und ich freie Hand habe, werde ich alles was es bei Privateer 2 im Spiel und auch drum herum gibt als Basis für das Kartenspiel verwenden.
Problem ist nur, das es wirklich wenig an Bilder aus Privateer 2 gibt die von der Qualität her auch nutzbar sind.
 
Translation Addicts Anonymous taking over:

Jacob Hudson said:
Hi Folks,

regrettably I don't have enough time on my hands right now to do great pictures like Venice or the planet on my drawing board at home on short notice.

Therefore I reached into my magician's hat, and have searched google.de for picture and galleries who'll fit the topic.

As you see, I've found some. The original artists may forgive me, and I'll make an effort to contact them asking for permission, but since I don't want to make money of it, and furthermore see it as honoring the artists, I hope that I don't cause any harm by using their work in a different context.

Anyway I'm still looking for experienced 3D/2D Graphics Artists and Modelers to create individual pictures to each card - and also to rest my worrisome head in peace.;)

I'll try to post new cards regularly, and also to create rules, so that you can test and comment on the game if you'd like. In time, we can optimize the game by adjusting the rules and adding cards.

If you've ever played other card games like Magic:The Gathering, StarTrek- CCG / StarWars - CCG from Desipher.com or others I'm quite sure that you'll like Privateer - The Awakening free TCG.

Best Regards,

Hudson
 
Translating never stops:

Jacob Hudson said:
@ChrisReid:

If nothing gets in the way, and I can continue as I do I would like to include everything in and around Privateer 2 into the basis of the card game.
My current problem just is that there are very few pictures from Privateer 2 that are of a high enough quality for being used.
 
And even a post of my own (translating myself in a moment):

Hudson, I don't know if you're aware that there is a Wing Commander Card Game. I think it was not very popular in Germany, so it might have passed you attention. You can find information about it here: www.wcnews.com/wcccg
While it would be great to use the same rules and integrate the cards into the existing set, my personal opinion is to keep the two games apart, since self-made cards never look the same as commercially produced ones, and Priv2 is just very different from the rest of WC.

[Hudson, ich weiß nicht ob Du das Wing Commander Card Game kennst - es war nie besonders weit verbreitet in Deutschland, und daher einfach zu übersehen. Onfos darüber kannst Du hier finden: www.wcnews.com/wcccg
Obwohl es einerseits klasse wäre, die selben Regeln zu benutzen und die Karten in die bestehenden zu integrieren, ist meine ganz persönliche Meing, das man die beiden Spiele getrennt lassen sollte. Selbstgemachte Karten sehen nie genauso aus wie industriell gefertigte, und Priv2 ist einfach ganz anders als der Rest von WC.]
 
@ criticalmass:

vielen dank für deine übersetzung! Großes DANKESCHÖN :)


____


Ja ich kenne das Cardgame von WC, und ich war nie wirklich beeindruckt von dem Kartenspiel, allein vom optischen her hätte man viel mehr machen können. Vom spielerischem her kann ich nicht all zu viel sagen, da ich nie richtig die gelegenheit hatte dies zu spielen um einen anständigen blick hinter die spielwiese zu bekommen.

Ich habe selbst zum beispiel das STAR TREK CCG von desipher.com ausgiebig gespielt, daher kommen auch meine minimalen Englischkentnisse. Lesen kann ich soweit vieles selber, aber selbst vormulieren -> hölle ^^

Ich habe was das Kartendesign angeht die nötigen kentnisse und Werkzeuge (Beispiel: Photoshop CS 8.0) um die selbe qualität wie andere Großnahmige Kartenspiele auf dieser Winzigen Welt namens Erde zu basteln.

Das drucken kann ein X-beliebiger guter Drucker übernehmen, und sollte es doch jemand so haben wollen, dann sehe ich kein problem eine ensprechende auflage in einem unserer gut ausgesttteten Druckerein drucken und schneiden zu lassen.

Das kartendesign, das ich hier online gestellt habe ist von der auflösung her nur 1/4 von dem wie die original psd dateien. Die größe in cm entspicht der einer gewöhnlichen spielkarte nur die Auflösung ist 300px per Inch. auch dies lässt sich mit wenigen handgriffen schnell in jede weitere große oder kleine Auflösung scalieren. Abgesehen von den meisten bildern die ich *räusper* zweckentfremdet habe *g*

Ich hoffe ich konnte euch was dies und das anging etwas aufklären.

Gruß

Jacob Hudson
 
Back
Top