TCG... but this time with other backgrounds...

Yes! Yes! That's more than helpful - it's simply great!

Btw - the second picture is a kiowan cruiser - this ship is on my harddisc, what I still need is a big one from the chirichan cruiser...

But once again: great, great work.

Deacan
 
Oops -- here's the Chirichan cruiser:

p2chirichancruiser.png


But please, check out our new ships database -- it has every ship from Privateer 2!
 
Last edited by a moderator:
Bandit LOAF said:
But please, check out our new ships database -- it has every ship from Privateer 2!

Well, I did it and I'm speechless! But... two little errors appear - try to go on the monolith or the repairstation...


;)

Deacan
 
ok guys... here the first 6 new card, but this is not final... first must this test the balancing for all cards

light version of a Straight class fighter:
1A_straith.jpg


medium version of a Straight class fighter:
1B_straith.jpg


heavy version of a Straight class fighter:
1C_straith.jpg


light version of a Aurora class fighter:
2A_aurora.jpg


medium version of a Aurora class fighter:
2B_aurora.jpg


heavy version of a Aurora class fighter:
2C_aurora.jpg
 
Well, well, well... great party last night.

Hudson? Ithink, we need to make this picture a little bit sharper...

Deacan
 

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  • 3A_velacia.jpg
    3A_velacia.jpg
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The artwork is coming along very nicely. Any chance that once it's completed you would be willing to sell decks of the game?
 
Maj.Striker said:
The artwork is coming along very nicely. Any chance that once it's completed you would be willing to sell decks of the game?

We plan to give this stuff away for free, as download. Well - if you like - I can look around for a way to get this printed on Cards (front- and backside).

But I think the pure prodctionscosts will be to high... but I see what I can do.

Deacan
 
Deacan said:
We plan to give this stuff away for free, as download. Well - if you like - I can look around for a way to get this printed on Cards (front- and backside).

But I think the pure prodctionscosts will be to high... but I see what I can do.

Deacan

I wouldn't be so sure, I looked at producing custom cards once and it didn't seem all that high. Things have changed since then but it might not be all that bad. I'd buy a deck for sure. :)
 
little secrets in german...




Jeder Spieler erstellt sein Deck so, das er Anhand der von Ihm zuvor ausgewählten Missionskarten das Spiel spielen kann.
Zusätzlich hat der Spieler zwei Machtböcke unter anderem:


- Die Privateers
- Der Clan !!!
- Die Kiowans
- Die Papagos
- Die Chinchillas
- Die Chirichans
- Das Milität / CIS


Jeder Spieler muss sich ein Deck aus den Privateers und einem Machtblock wie eines der Piratenclans oder die CIS erstellen. So das man zwei Machtblöcke im Deck hat.

Der Grund
Du ziehst eine Mission von deinem zuvor gemischten Auftragsdeck, dies ist nun dein Auftrag den du lösen kannst. Nach Erfüllung dieses Auftrages kommt dieser in deine Point-Area. Gewonnen hat der Spieler der als erstes 1.000.000 Credits sein eigen nennen kann. Für Spieler die eine Schnelle Partie mögen, kann der Betrag nach oben und nach unten variiert werden. Aber Standart sind 1.000.000 Credits.

Beispiel für einen Auftrag:

Name der Karte "Freiwilliger Begleidschutz"
Auftragstyp "Eskorte"
Vorbereitung "Durchsuche dein Deck nach einem Zivilistenschiff der Klasse Leichter Jäger und bringe diesen für -2 Baupunkte an deinem Startplaneten ins Spiel."
Auftrag "Eskortiere diesen Jäger innerhalb von 3 Runden von deinem Startplaneten zu einem belibigen Planeten, der minimal 3 Sprünge entfernt ist."
Belohnung "Wenn dieses Schiff unbeschadet am Ziel ankommt, so kassiere 100.000 Credits" / "Wenn dieses Schiff am Ziel beschädigt ankommt so kassiere nur 50.000 Credits."

Wenn der Auftrag durch Zerstörung des Schiffes, das Eskortiert werden sollte unterbrochen wird, so kassiert der Gegenspieler(wenn die Zerstörung durch den Gegenspieler verursacht wurde) das Kopfgeld das auf dem Schiff ausgeschrieben ist und wir in seine Point-areas gelegt. (Am besten Notiert ihr euren Punktestand auf einem Zettel...)
Sollter der Auftrag erfolgreich sein, so kommt das Schiff unter das Deck und das Deck wird neu gemischt. Der Spieler der den Auftrag erfüllt hat, bekommt dann die Auftragsprämie...


Zurück zu den Macht Blöcken...

Nur mit den Privateers können Aufträge angenommen und erfüllt werden. Auf der anderen Seite habt ihr entweder die CIS oder die Piraten, mit dennen ihr sowohl die Auftragsbedingungen stellen könnt, oder deinem gegenspieler dazwischen gehen könnt...

REGEL: CIS kann keine anderen CIS angreifen, es sei den eine Eventkarte sagt was anderes aus!

Beispiel:

Ihr habt einen Privateer ausgespielt und 2 Piraten an einer dem entsprechenden Location für Piraten.
Jetzt könnt ihr folgendes tun, entweder ihr habt euer Deck so ausgelegt, das ihr auf Piratenjagt geht und zerstört per Auftrag eure eigenen oder gegnerischen Piraten und kassiert das Kopfgeld und die Auftragsprämie, oder ihr benutzt die Piraten, um euren Gegenspieler daran zu hindern seine Aufträge zu erfüllen. Nicht erfüllte Aufträge werden aus dem Spiel entfernt!

Das bedeutet, das ihr wenn ihr wollt auch mal eine Partie allein spielen könnt... um eurer Deck auf Speed zu testet oder auf zusammenspiel der Karten, Deck- / Kartenkombos etc...


Ich hoffe ich hab nicht so viel verraten ^^

Gruß
 
I've taken the liberty to translate Hudson's hints about the game. I can't say that I understand everything, and there are a lot of questions that pop up in my mind, but since I'm not really into card games, I'd leave the questions to others.

Well, here are Hudson's secrets:

Every player designs his deck in order to play the game according to the mission cards he selected in the beginning. Additionally, the player has to select two factions from these:


- The Privateers
- The Clan !!!
- The Kiowan
- The Papago
- The Chinchilla
- The Chirichan
- The Military/CIS

Every player needs to select a deck from the privateers and one additional faction, such as a pirate clan or the CIS. The aim of that is to have two factions in the deck.

The Basics
You take a mission card from the mission deck at random, and try to solve the mission. If you have succeeded, the mission is added to your point area. The player who has reached an amount of 1,000,000 credits first has won.
If you'd like a faster game, the target amount can be loweredm, but standard is a million credits.

Mission Example:

Name of the Card "Volunteer Escort"
Type "Escort"
Preparation: Search your deck for a civilian ship type "light fighter", and add it to the game on your home planet for -2 building points.
Mission: "Escort this craft in three turns from the home planet to any other planet at least three jumps away."
Success Condition: "If the craft reaches the destination unharmed, you will receive 100,000 credits. If the craft is damaged, you will receive only 50,000 credits."

If the mission is stopped by another player destroying the ship to be escorted, that player receives the bounty on that ship, and the amount is added to his point area (this will be done with pen and paper). If the mission has succeeded, the mission card is returned to the mission deck, which is shuffled.


About factions:

Only Privateers can accept and complete missions. Pirates and CIS can be used to change mission circumstances, or to attack opponents.

RULE: CIS must not attack other CIS units, unless otherwise directed by event cards.

Example:

You've played a Privateer and two pirates in pirate locations. Depending on your deck, you can now either go pirate hunting by destroying your own or opposing pirates according to a mission card, and cash in the bounty and the mission reward. Or you can use the pirates to get in an opponent player's way, placing obstacles for his missions. Unsuccessful missions are taken out of the game.

In this way, you can even play solitaire, probably to test your deck for speed, or for card dependencies and combos,

Hope that doesn't blow the cover too much.

Regards
 
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